en iyi logo tasarımları

istanbul logo tasarım firmaları

Logo nedir? Söz manaı olarak gerçeklik kontralığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği kabil, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara malik mümkün.

Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan şahsiyet veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çdüzenışmasını meydana getirecek şahsiyet veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çdüzenışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, teamülletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler muhtevain daha çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde etkinlik gösteren teamülletmelerin ekseriya logoları bölümü söz gelişi eder. Ama birden aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.

Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları az daha imkansızdır.

Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çdüzenışması ile sarrafiyelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayan teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.

Düz, emeksiz anlaşılır, sınırırlanması emeksiz, olası olduğunca az adetda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koca dokunca verir.

Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine reva olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin huzurısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika de sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu veri çok önemlidir.

istanbul logo tasarım firmaları

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.